Järjestöviha
A: Moro, mitä kuuluu?
B: Eipä tässä kurjuutta kummempaa.
A: Onks mieli maassa?
B: No, ei nyt sillee, mut kyl mua vähän ihmetyttää tää järjestöviha, joka velloo.
A: Ai kun Rydman ja persut haluis kiusata lisää kaikkia, jotka ei mielytä?
B: Joo, eihän yhdistyksistä suurin osa saa mitään valtion rahaa. Ja niiden toimesta ihmiset harrastaa, liikkuu ja kuluttaa kaikkee. Eli pitää taloudenki rattaita käynnis.
A: Eipä toi oo ollu pahemmin esillä. Mikähän siinä?
B: No, kun mennään ideologia edellä. Taloudesta viis. Ei se näitä kiinnosta. Kunhan pääsee kurmottamaan niitä, jotka on jotenkin erilaisia.
A: Se kun lisää kannatusta omissa.
B: Jep. Jotain pitää aina vihata. Ensin maahanmuuttajat, sit vihervassarit, sit homot ja nyt sit kaikki, jotka haluu tehdä jotain hyvää. Mihinköhän se loppuu?
A: Jos historiaa kattoo, nii aika lailla sil on paskane loppu. Meinaan omatkin on lopuks tähtäimessä ja sit myrkkykapseli omille lapsille ja kuula omaan kalloon.
B: Pitäisiköhä jonkun kertoo toi niille?
A: Pitäis tietty, mut menee toisest korvast sisään ja toisest ulos.
B: Mikäs sit auttais?
A: Pitäis alkaa puhuu näist jutuist oikeilla nimillä ja oikeilla käsitteillä.
B: Kukas sen tekis?
A: Aikalailla se olis median homma.
B: Eikä ne tee sitä.
A: Ei, ku tää kärjistys just on se, joka tekee rahaa.
B: Eli päin persettä mennään.
A: Joo, yritetään selvitä me.
B: Näin tehdään, moi.
